Friday, March 4, 2016

ဣ႒ အနိ႒အခြဲႏွင့္ ဝိပါက္အမွန္ ေဇာအျပန္

ဣ႒အနိ႒အခြဲႏွင့္ဝိပါက္အမွန္ေဇာအျပန္ေသခ်ာ
ဖတ္မွတ္ေပးႀကပါ။
--------------------

ဣ႒ာရံု အနိ႒ာရံု
°°°°°°°°°°°°°°°°°
ပဥၥဝိညာဏ္အစ တဒါရံုအဆံုးရွိေသာ ဝိပါက္စိတ္
မ်ား၏ ကုသလဝိပါက္ျဖစ္ရျခင္း,အကုသလဝိပါက္
ျဖစ္ရျခင္း,ေသာမနႆႏွင့္ယွဥ္ရျခင္း,ဥေပကၡာႏွင့္
ယွဥ္ရျခင္းတို႕မွာ ဣ႒ အတိဣ႒ အနိ႒ာရံုမ်ားႏွင့္
ဆက္သြယ္၍ ျဖစ္ႀကရ၏ ၊ ထို႕ေႀကာင့္ ေတြ႕ျမင္
သမ်ွ အာရံုတို႕၌ ဣ႒ာရံုပဲ အနိ႒ာရံုပဲဟု
ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲျခားႏိုင္ဖို႕ ေရွးဦးစြာ အေရးႀကီး၏ ၊
ထို႕သို႕ခြဲျခားရာ၌ "ဣ႒ာနိ႒ာရမဏံ ပန ပါဋိေယကၠံ
ဝိဘတၱံ အတၳီတိ ၊ ကႆ ဝေသန ဝိဘတၱံတိ ၊
မဇၩိမကသတၱႆ" ဟု ခႏၶဝိဘဂၤ႒ကထာ၌ ဆို၏ ၊
ဆိုလိုရင္းကား- "ျပည့္ရွင္မင္းစေသာ အထက္တန္း
လူ(နတ္)တို႕သည္ ရိုးရိုးထမင္း ဟင္းလ်ာစသည္
ကိုပင္(ဣ႒ျဖစ္ပါလ်က္)မႏွစ္သက္ႏိုင္ႀက ၊အလြန္
ေအာက္ႀကေသာလူ(တိရိစၧာန္)တို႕ကား ထမင္းသိုး
ဟင္းပုတ္မ်ားကိုပင္ (အနိ႒မွန္ပါလ်က္) ဣ႒
ထင္ေနႀက၏ ၊ ထို႔ေႀကာင့္ ဣ႒ အနိ႒အာရံုကို
အလတ္တန္းစား လူအမ်ား၏ အလိုအားျဖင့္
ခြဲျခားရမည္ဟု ဆိုလိုသည္။
ထို႕ေႀကာင့္ အလတ္တန္းစားလူတို႕၏ အလိုအား
ျဖင့္ ေကာင္းေသာရူပ,သဒၵ, စသည့္အာရံုမ်ားသည္
ဣ႒တည္း ၊ ေတြ႕ႀကံဳခဲလွေသာ ဘုရားရွင္၏
အဆင္းေတာ္ အသံေတာ္ စသည္ႏွင့္ ေယာက်္ား
မိန္းမတို႕၏ အလြန္ေကာင္းေသာ အဆင္းအသံ
စသည္ကား အတိဣ႒တည္း ၊ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္
အေလာင္းေကာင္ႏွင့္ မေကာင္းဆိုးဝါးေသာ အသံ
အနံ႕အရသာ အေတြ႕တို႕သည္ အနိ႒တည္းဟု
ခြဲျခားရာ၏ ၊ [ဣစၧိတဗၺံ-အလိုရွိထိုက္ ရွာမွီးထိုက္၏၊
ဣတိ-ထို႕ေႀကာင့္ ဣ႒ံ-မည္၏ ၊ န+ဣ႒ံ အနိ႒ံ-
ဣ႒မဟုတ္,(ဣ႒၏ ေျပာင္းျပန္)။]
---------------------------------------------
ေထရဝါဒ
°°°°°°°°°°
ျပခဲ႕ေသာ ဣ႒ အနိ႒အခြဲသည္ အ႒ကထာလာ
သမာနဝါဒတည္း ၊ တိပိဋက စူဠာဘယေထရ္ကား
"ဣ႒ာနိ႒ံ နာမ ဝိပါကဝေသေနဝ ပရိစၧိႏၷံ"ဟု
ဆို၏ ၊ ဆိုလိုရင္းကား - ဣ႒ာရံု အနိ႒ာရံုျဖစ္
ေႀကာင္းကို ဝိပါက္စိတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားရမည္ ၊
ဣ႒ာရံုႏွင့္ေတြ႕လ်ွင္ (ေဇာမွာ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ ေဒါမနႆ ေစာခ်င္ရာ ေစာေပေစ)
ပဥၥဝိညာဏ္စေသာ ဝိပါက္စိတ္မွာ ဧကန္
ကုသလဝိပါက္သာတည္း ၊ အနိ႒ာရံုႏွင့္ေတြ႕လ်ွင္
အကုသလဝိပါက္သာတည္း ၊ တိတၳိတို႕သည္
ဘုရား တရား သံဃာႏွင့္ မဟာေစတီစသည္ကို
ျမင္ရ ႀကားရလ်ွွင္ မ်က္စိႏွင့္နားကို ပိတ္လ်က္
ေဒါသထြက္ႀက၏ ၊ သို႕ရာဝယ္ ထိုအတိဣ႒ာရံု
ျဖစ္ေသာ ဘုရားစသည္ကို ျမင္ရ ႀကားရျခင္းသည္
ေရွးကုသိုလ္ကံေႀကာင့္ ျဖစ္ရကား ကုသလဝိပါက္
စိတ္မ်ား ျဖစ္၏ ၊ ဒိ႒ိဝိပၸလႅာသေႀကာင့္သာ
အတိဣ႒ာရံုကို အနိ႒ာရံု ထင္လ်က္ ေဒါသေဇာ
ေစာႀကရွာေလသည္ ။
ထို႕ျပင္ ရြာဝက္တို႕သည္ မစင္နံ႕ရလ်ွင္ အလြန္
ေပ်ာ္ရႊင္ႀက၏ ၊ သို႕ေသာ္ မစင္ကို ျမင္ရ နံရ စားရ
ေတြ႕ထိရမႈတို႕မွာ အကုသလဝိပါက္တို႕ခ်ည္းသာ
တည္း ၊ အကုသိုလ္ ကံႀကီးက ဖန္တီးလိုက္သည့္
အတြက္ အနိ႒ာရံုကို ဣ႒ာရံုထင္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္အား
ရ ေသာမနႆေဇာေတြ ေစာႏိုင္ႀကသည္ ၊
သခင္တို႕က ဖြဲ႕တုပ္၍ ေကာင္းျမတ္ေသာ အိပ္ရာ
ေပၚ၌ တင္ထားအပ္ေသာ ဝက္ႀကီးသည္
စိတ္မသက္သာေအာ္ျမည္ရွာ၏ ၊ သို႕ေသာ္
ေကာင္းျမတ္ေသာ အိပ္ရာကို ေတြ႕ထိရမႈမွာ
ကုသလဝိပါက္သာတည္း ၊ မ်ိဳးဇာတ္အလိုက္
အကုသိုလ္ကံေႀကာင့္သာ သညာဝိပၸလႅာသ
ျဖစ္လ်က္ ေဒါသ ေဒါမနႆေဇာ ေစာကာ
ေအာ္ျမည္ရွာေလသည္ ၊ ဤသို႕လ်ွင္
"ဣ႒ာရံု အနိ႒ာရံုအျဖစ္ကို ဝိပါက္စိတ္ျဖင့္
ခြဲျခားရမည္ , ေဇာျဖင့္ မခြဲျခားရ "ဟု မိန္႕ဆိုအပ္
ေသာ ေထရဝါဒကို အ႒ကထာဆရာလည္း
ေထာက္ခံ ဖြင့္ျပေပသည္။
ထိုမွတစ္ပါး ဒြါရႏွင့္စပ္သျဖင့္လည္း ဣ႒ အနိ႒
အခြဲကို မွတ္သင့္ေသး၏ ၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ႔- ေပ်ာ့ေပ်ာ့
ေပ်ာင္းေပ်ာင္း အေတြ႕ေကာင္းေသာ မစင္သည္
ကာယဒြါရ၌ ဣ႒ ,စကၡဳဒြါရ ဃာနဒြါရတို႔၌
အနိ႒တည္း ၊ ပတၱျမားျဖင့္ ဦးေခါင္းကို ေပါက္ခြဲ
ရာ၌ ထိုပတၱျမားကို ျမင္ရေသာ စကၡဳဒြါရ၌ ဣ႒,
အထိခံရေသာ ကာယဒြါရ၌ အနိ႒တည္း ၊ အခ်ိဳ႕
ဝတၳဳမ်ားကား ကာလအလိုက္ ဣ႒ အနိ႒ ကြဲျပား
ေသး၏ ၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ႕- မီးသည္ ခ်က္ျပဳတ္လိုရာအခါ
ေဆာင္းအခါတို႕၌ ဣ႒ ,ေႏြအခါ၌ အနိ႒တည္း၊
ေရသည္ ေသာက္လိုရာအခါ ေႏြအခါတို႕၌ ဣ႒,
ေဆာင္းအခါတို႕၌ အနိ႒တည္း ၊ အခ်ိဳ႕ပန္း၌
အဆင္းသည္ ဣ႒ , အနံ႔ကား အနိ႒တည္း ၊
ဤသို႕ စသည္ျဖင့္ ဣ႒ အနိ႒အျဖစ္ကို အလတ္
စားပုဂၢိဳလ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း , ဝိပါက္စိတ္
အားျဖင့္လည္းေကာင္း , ဒြါရအားျဖင့္လည္းေကာင္း
, ကာလအားျဖင့္လည္းေကာင္း ,အဆင္းအနံ႕
စေသာအားျဖင့္ လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ခြဲျခားရမည္။
အလတ္စားတန္း,ပုဂၢိဳလ္မွန္းလ်က္,ဝိပါက္-ဒြါရ,
ခ်ိန္ကာလႏွင့္ ရူပ-ဂႏၶာ,ႏႈိင္းခ်င့္ကာျဖင့္,
အနိ႒ာေလာ,ဣ႒ာေလာ,စစ္ေႀကာ ေတြ႕တိုင္းပင္။
----------------------------------------------
သဘာဝ ပရိကပၸအခြဲ
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ဣ႒ အနိ႒ အာရံုႏွစ္မ်ိဳးလံုးပင္ "သဘာဝ,ပရိကပၸ"
ဟု ႏွစ္မ်ိဳးစီ ကြဲျပားျပန္၏ ၊ အလတ္တန္းစားပုဂၢိဳလ္
၌ ဝိပါက္ ဒြါရ ကာလစသည္တို႔ ျဖင့္ ခြဲျပအပ္ခဲ႕ေသာ
အာရံုမ်ားသည္ သဘာဝဣ႒ာရံု သဘာဝအနိ႒ာရံု
မ်ားတည္း ၊ "ပင္ကိုသေဘာအတိုင္း အလိုရွိထိုက္/
မရွိထိုက္ေသာအာရံုမ်ား" ဟူလို ၊ အထက္တန္း
ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ သလိပ္ သည္းေျခ ေသြးေလေဖာက္
ျပန္ေနေသာ ဂိလာန ,အရူး စသူတို႕က ဣ႒ာရံုကို
မလိုလားႏိုင္ႀက ၊ ေကာင္းမြန္ေသာ အစာအာဟာရ
ကိုပင္ ဂိလာနစသူတို႔က အနိ႒ာရံုဟုသာ ထင္မွတ္
ႀကေလသည္ ၊ ထိုသူတို႕ ထင္မွတ္အပ္ေသာ
ဣ႒ာရံုသည္ ပရိကပၸအနိ႒ာရံုမည္၏ ၊ "သူတို႕၏
စိတ္အႀကံအားျဖင့္ အနိ႒ာရံု" ဟူလို ၊, က်ီး လင္းတ
စသည္တို႕ႏွင့္ ယခင္ ဂိလာန အရူးစသူတို႕သည္
မစင္, ေခြးေကာင္ပုတ္, မေကာင္းေသာအစာ,
အဝတ္စုတ္စေသာ အနိ႒ာရံုကို ဣ႒ာရံုဟု
ထင္မွားႀကျပန္၏ ။ ထိုထင္မွားအပ္ေသာ အနိ႒ာရံု
မ်ားသည္ ပရိကပၸဣ႒ာရံုမည္၏ ၊ နတ္သမီးစေသာ
အတိဣ႒ာရံုမ်ားကို ဘုန္းကံနည္းပါးသူတို႔၌
အနိ႒ာရံုထင္မွတ္လ်က္ မူးေမ့ေတြေဝျခင္း ,
ဘုရားရွင္စေသာ အတိဣ႒ာရံုကိုပင္ ဒိ႒ိဝိပလႅာသ
ျဖစ္ေနႀကေသာ တိတၳိစသူတို႕က အနိ႒ာရံုဟု
ထင္မွတ္ျခင္း စသည္တို႕လည္း ပရိကပၸအနိ႒ာရုံ
မ်ားပင္တည္း ။
-----------------------------------------------
ဝိပါက္အမွန္
°°°°°°°°°°°°°
ဝိပါက္စိတ္တို႕၌ အာရံုအားေလ်ာ္စြာ ေသာမနႆ
ဥေပကၡာ ေဝဒနာ ယွဥ္ပံုျမဲသည္ကို "ဝိပါက္အမွန္"
ဟု ေခၚ၍ ,ေဇာစိတ္တို႕၌ အာရံုအားေလ်ာ္စြာ
ေဝဒနာယွဥ္ပံု မျမဲသည္ကို "ေဇာအျပန္"ဟု
ေျပာစမွတ္ျပဳႀကသည္ ၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ႕- သဘာဝဣ႒ာရံု
အတိဣ႒ာရံုမ်ားကို ေရွးကုသိုလ္ကံေႀကာင့္သာ
ေတြ႕ႀကံဳရေသာေႀကာင့္ သဘာဝဣ႒ာရံုႏွင့္
ေတြ႕ႀကံဳေသာအခါ ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္သႏၲရဏ တဒါရံုမ်ားျဖစ္၍ ,သဘာဝအတိဣ႒ာရံုႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳေသာအခါ ကုသလဝိပါက္ ေသာမနႆ သႏၲီရဏ တဒါရံုမ်ားျဖစ္ႀက၏ ၊
သဘာဝအနိ႒ာရံုႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳေသာအခါ၌ကား
အကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္သႏၲီရဏ
တဒါရံုမ်ား ျဖစ္ႀကသည္ ၊ (ပဥၥဝိညာဏ္ သမၸဋိစၧိဳင္းတို႕မွာ ေဝဒနာအားျဖင့္ အကြဲအျပားမရွိ ၊)
ဤသို႕ ဝိပါက္စိတ္မ်ား၌ အာရံုအလိုက္ ေဝဒနာ
ယွဥ္ပံု မွန္ေႀကာင္းကို ရည္သန္၍ "ဝိပါက္အမွန္"
ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳႀကသည္ ၊ "သဗၺထာပိ ပေနတၳ
အနိေ႒၊ေပ၊ေသာမနႆသဟဂတာေနဝ"ဟူ
ေသာသျဂႋဳဟ္၌လည္း ဤအဓိပၸာယ္မ်ားပါဝင္သည္။
-----------------------------------------
ေဇာအျပန္
°°°°°°°°°°°
စိတ္ေဖာက္ျပန္မႈဟူေသာ စိတၱဝိပလႅာသ,အမွတ္
မွားမူဟူေသာ သညာဝိပလႅာသ, အယူမွားမႈဟူ
ေသာ ဒိ႒ိဝိပလႅာသ မကင္းႀကေသာ ပုထုဇဥ္ႏွင့္
ေရွ႕ ဝိပလႅာသႏွစ္မ်ိဳး မကင္းေသးေသာ
ေသကၡပုဂၢိဳလ္တို႕သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေလ့ရွိေသာ
ကုသိုလ္ေဇာ အကုသိုလ္ေဇာမ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ရံ အာရံုအားေလ်ာ္စြာ အတိဣ႒ာရံု၌ ေသာမနႆေဇာ ဣ႒မဇၩတၱာရံု၌ ဥေပကၡာေဇာ,အနိ႒ာ
ရံု၌ ေဒါသေဇာ ျဖစ္ေလ့ရွွိ၏ ၊ တစ္ခါတစ္ရံ၌ကား
ထိုဝိပလႅာသတို႕ေႀကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း,
အနိ႒ာရံုကို ခင္မင္ႏွစ္သက္ဖို႕ရာ အကုသိုလ္ကံ
ပါလာေသာေႀကာင့္လည္းေကာင္း,ဘုရားစေသာ
အတိဣ႒ာရံု၌ တိတၳိတို႕မွာ ေဒါသေဇာေစာႀက
ေလ၏ ၊ မစင္ ေခြးေကာင္ပုပ္စေသာ အနိ႒ာရံု၌
က်ီး လင္းတတို႔မွာ ေသာမနႆေဇာ ေစာႀက၏ ၊
ထိုဘုရားစေသာ အတိဣ႒ာရံုႏွင့္ အနိ႒ာရံုတို႔၌
ပင္ အခ်ိဳ႕ စိတ္ေဖာက္ျပန္ေနေသာ အရူးစသူတို႔မွာ ဥေပကၡာေဇာ ေစာႀက၏ ၊ ဤသို႕လ်ွင္
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေဇာတို႕၏ အာရံုသေဘာကို
အခါခပ္သိမ္းမလိုက္ေရာဘဲ ေဝဒနာယွဥ္ပံု
ဗေလာင္းဗလဲ ျဖစ္ဟန္ကို ရည္သန္၍ "ေဇာအျပန္" ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳႀကေလသည္။
ဣ႒ာနိ႒,တိဣ႒တို႔,ေတြ႕ရေသာအခါ,ေဝဒနာလား,ဝိပါကတံု,အာရံုသေဘာ,ျမဲလိုက္ေရာ၏၊
ေဇာ ေစာခ်ိန္က် , ထိုခဏမႈ,မုခ်ဆက္ဆက္,
မွန္မထြက္၍,ဝိပါက္အမွန္,ေဇာအျပန္သည္,
က်မ္းဂန္ မိန္႔ခြန္းအစဥ္တည္း။
-----------------------------------------------
ဣ႒အနိ႒ေရာရာ၌အာရံုယူပံု
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
အရာဝတၳဳတစ္ခု၌ကား ဣ႒ အနိ႒ေရာလ်က္ရွိ
တတ္၏ ၊ ထိုသို႔ ေရာေနရာ၌ ထင္ရွားေသာ
အာရံုကိုသာ အာရံုျပဳႏိုင္ေပသည္ ၊ ဥပမာ-ဆင္ပ်ံေတာ္ ျမင္းပ်ံေတာ္ရတနာတို႕၌ ပဋိသေႏၶက
အဟိတ္ ပဋိသေႏၶျဖစ္ေသာေႀကာင့္ မူလအထည္
ကိုယ္ ပံုသ႑ာန္သည္ ဧကန္အနိ႒ာရံုတည္း ၊
သို႕ေသာ္ ပဝတၱိအက်ိဳးကို ေပးမည့္ ကုသိုလ္ကံ
ေႀကာင့္ လွပေသာ အေရအဆင္း အသံစသည္
ျဖစ္ေပၚလာျပန္သျဖင့္ ထိုပဝတၱိကမၼဇ ဣ႒ရုပ္ေတြ
က မူလအနိ႒ာရံုကို ဖံုးလႊမ္းလ်က္ရွိ၏ ၊ ႏွီးျဖင့္ျပဳ
လုပ္၍ ႏြားေခ်းသုတ္အပ္ေသာ အရုပ္ကေလး၌
ပိုးဖဲ ကတၱီပါစေသာ ဣ႒ာရံုေတြ မြမ္းမံခ်ယ္လွယ္ထားသကဲ႕သို႕တည္း ၊ ဤကဲ႕သို႕ ဣ႒ ႏွင့္ အနိ႒
ေရာေႏွာ၍ ေနရာဝယ္ ျမင္ရႀကားရသူတို႕၏
စကၡဳဝိညာဏ္စသည္တို႕မွာ အေပၚယံ ဣ႒ာရံုမ်ား
ကိုသာ အာရံုျပဳရသျဖင့္ ကုသလဝိပါက္ေတြသာ
ျဖစ္ခြင့္ရွိႀကေတာ့သည္ ၊ မူလ ဣ႒ျဖစ္ေသာ
လူ႕ခႏၶာကိုယ္ဝယ္ မဖြယ္မရာ ႏူနာစသည္ စြဲကပ္
ေနရာ၌ အနိ႒ာရံုကိုသာ အာရံုျပဳရပံုကိုလည္း
ခ်ဲ႕ထြင္ႀကည့္ပါ။

{သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ}

သံုးရက္မ်ွအခ်ိန္လုျပီးေရးခဲ႕ရတဲ႕ဤေကာင္းမႈ
ေႀကာင့္ မိမိသိရွိသေဘာေပါက္ထားသလို
တပါးသူအား စိတ္ရွည္သည္းခံ၍ လ်င္ျမန္စြာ
နားလည္လြယ္ႏိုင္ေသာ ေျပာဆိုႏိုင္သူျဖစ္ရပါလို၏။(AAZ)
By Aung Aung Zaw


No comments:

Post a Comment