Friday, January 1, 2016

အာသယဓာတ္အေၾကာင္း၊ ဒိ႒ႏွစ္ပါး၏ အထူး ႏွင့္ ၀ါဒသံုးမ်ဳိး (မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး)



မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏
"သာသနာ႔ခ်ိန္ခြင္ႀကီးေလးလက္ တရားေတာ္" မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္အခ်ဳိ႕
=============
_/|\_/|\_/|\_ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ _/|\_/|\_/|\_
ဗုဒၶသာသန၀ိသိ႒ တိပိဋကဓရ မဟာတိပိဋကေကာ၀ိဒ
တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက
ဆ႒သဂၤါယနာ ၀ိသဇၨက
အဂၢမဟာပ႑ိတ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂု႐ု
"အရွင္၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ"၏
ေဟာစဥ္တရားေတာ္မ်ား (ပၪၥမတြဲ)မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပသည္။
.
အာသယဓာတ္အေၾကာင္း
*********************
တရားေတာ္နယ္ပယ္ထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရား၌ အာသယာႏုသယ = သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ အာသယဓာတ္ႏွင့္ အႏုသယဓာတ္ကို သိတဲ့ သာ၀ကတို႔ႏွင့္ မဆက္ဆံေသာ ဉာဏ္ေတာ္တစ္မ်ဳိး ရိွတယ္။
အဲဒီ အာသယာႏုသယဉာဏ္ ဆိုတဲ့ အာသယကိုသိဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ``အာသယ
´´ ဆိုတဲ့ ပါဠိစကားကို နားလည္ေအာင္ ေျပာၾကစို႔။
.
သံသရာ၀ဋ္မွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြ အမ်ားႀကီး ရိွၾကတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဟိုေတာထဲက သားသမင္ကေလးသည္ တစ္ေန႔လံုး အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ အစာအာဟာရ ရမည္ထင္တဲ့ ေနရာမွာ လွည့္လည္က်က္စားတယ္။ ေန၀င္လို႔ တစ္ေန႔တာ အစာရွာမႈ ရပ္နားေတာ့မယ္ဆိုယင္ အေရွ႕သြားယင္ အေရွ႕ကေနၿပီး သူ႔ခ်ဳံပုတ္ကေလးအေရာက္ ျပန္လာတယ္။ အေနာက္သြားလည္း အေနာက္က၊ ေတာင္သြားလည္း ေတာင္က၊ ေျမာက္သြားလည္း ေျမာက္က သူ႔ခ်ဳံပုတ္ကေလးကိုေတာ့ ျပန္ေရာက္ေအာက္ အၿမဲလာတယ္။ အဲဒီသူ႔ခ်ဳံပုတ္ကေလးကို ``မိဂအာသယ = သားသမင္ရဲ႕ ကိန္းေပ်ာ္ရာ အာသယ
´´ လို႔ ေခၚတယ္။
.
ထို႔အတူ သံသရာ၀ဋ္ထဲမွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ ``စိတ္
´´ တည္းဟူေသာ သားသမင္ကေလးလည္းပဲ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔အဖို႔ရာမွာ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာႏွင့္ အလားတူသည့္ ပရိေယသန စီးပြားျဖစ္မည့္ အလုပ္အကိုင္ဆိုတဲ့ ေနရာေတြမွာ စိတ္တည္းဟူေသာ သားသမင္ကေလး တစ္ေန႔လံုး က်င္လည္လွည့္ပတ္ လႈပ္ရွားၿပီးေတာ့ တစ္ေန႔အဖို႔ ``ငါအလုပ္နားၿပီ´´ ဆိုေတာ့ သံသရာ၀ဋ္မွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ ``စိတ္´´ တည္းဟူေသာ သားသမင္ေကာင္ကေလးဟာ ``အာသယ´´ ဆိုတဲ့ သူကိန္းေပ်ာ္ရာ ခ်ဳံပုတ္ႏွင့္တူေသာ ဓာတ္သေဘာသို႔ လာၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္တယ္။
.
အဲဒီ အာသယဆိုတဲ့ ကိန္းေပ်ာ္ရာ ဓာတ္သေဘာက
(၁) ပညာအာသယ
(၂) ဒိ႒ိအာသယ လို႔ ႏွစ္မ်ဳိးရိွတယ္။
.
(၁) စိတ္တည္းဟူေသာ သားသမင္၏ ကိန္းေပ်ာ္ရာ ``ပညာ
´´ တည္းဟူေသာ အာသယ။
.
(၂) စိတ္တည္းဟူေသာ သားသမင္၏ ကိန္းေပ်ာ္ရာ ``ဒိ႒ိ
´´ တည္းဟူေသာ ခ်ဳံပုတ္ အာသယ လို႔ ဆိုတယ္။
.
လူတစ္ရာမွာဆိုရင္ တစ္က်ိပ္ (၁၀ ေယာက္)ေလာက္က #ပညာအာသယ ရိွတယ္။  ဒါဟာ အားနားပါးနာ အေကာင္းဘက္ကို ဂဏန္းတိုးၿပီး ေျပာရတာ။.
လူတစ္ရာမွာဆိုရင္ ကိုးက်ိပ္ (၉၀)ေလာက္က #ဒိ႒ိအာသယ ရိွတယ္။
. 
တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရယင္ လူတစ္ရာလွ်င္ တစ္က်ိပ္ေလာက္ေသာ ပညာအာသယရိွၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ တစ္ေန႔လံုး မိမိတို႔ ပရိေယသနအတြက္ မိမိတို႔စိတ္ကို မိမိတို႔၏ အလုပ္ထဲမွာ ခိုင္းေစၿပီး ဒီကေန႔ အလုပ္နားေပါ့လို႔ ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပညာအာသယ = ပညာတည္းဟူေသာ ကိန္းေပ်ာ္ရာ ခ်ဳံပုတ္အာသယ ရိွတဲ့လူ တစ္က်ိပ္တို႔အနက္ ``ငါးေယာက္´´ ေလာက္က သေဘာတူရာ ပုဂၢိဳလ္ခ်င္း စုေပါင္းၿပီးေတာ့ -
"မိမိတို႔ရဲ႕ လက္ရိွ ခႏၶာငါးပါးဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္သလဲ" လို႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သေဘာကို ေဆြးေႏြးၾကတယ္၊  ေမးျမန္းၾက၊ ေဟာေျပာၾက၊ တရားနာၾကတယ္။
.
အဲဒီအခါမွာ သိတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားက -
"အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရတည္းဟူေသာ အတိတ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ဒီဘ၀မွာ  ၀ိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ ဆိုတဲ့ အက်ဳိးတရား ငါးပါးတို႔ ေပၚၾကတယ္။  ေအး... ခင္ဗ်ားတို႔၊ က်ဳပ္တို႔ တစ္ေန႔လံုး အလုပ္လုပ္တဲ့ အထဲမွာ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘ၀ ဆိုတဲ့ ဒီပစၥဳပၸန္ အေၾကာင္းေတြကလည္း ေန႔စဥ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လုပ္ေနတာျဖစ္ေတာ့ အနာဂတ္မွာလည္းပဲ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ လို႔ေခၚတဲ့ (တရားကိုယ္ ခ်ၾကည့္ရင္) ေနာက္ ေနာက္ ဘ၀မွာ ျဖစ္တဲ့ ၀ိဉာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ ဆိုတဲ့ အနာဂတ္ အက်ဳိးငါးပါး ေပၚလိမ့္မယ္"
.
အဲဒီလို ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားသေဘာကို ေတြးေတာ၊ ႀကံစည္၊ ေဆြးေႏြး၊ ေမးျမန္း၊ ေဟာေျပာ၊ နာၾကားျခင္းတို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေစၾကတယ္။  အဲဒီပုဂၢိဳလ္ ရာခိုင္ႏႈန္း ငါးေယာက္ခန္႔ကို "အႏုေလာမိက ခႏၲိ" ဆိုတဲ့ ဉာဏ္ပညာ အာသယဓာတ္ ကိန္းေပ်ာ္ရာ ခ်ဳံပုတ္ရိွတဲ့ သတၱ၀ါလို႔ ေခၚဆိုရတယ္။
.
အျခား ဉာဏ္ပညာ အာသယဓာတ္ခံ ခ်ဳံပုတ္ရိွၾကတဲ့ လူငါးေယာက္ခန္႔က ဘာေျပာသလဲဆိုယင္ -
"ေအး.. ခင္ဗ်ားတို႔၊ က်ဳပ္တို႔ ငယ္ငယ္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အဆင္းေတြ၊ အသံေတြ၊ အနံ႔ေတြ၊ အရသာေတြ၊ အေတြ႕အထိေတြ ယခု မရိွၾကေတာ့ဘူး။  ကၽြႏ္ုပ္တို႔မွာ အဆင္းေတြ၊ အသံေတြ၊ အားေတြ ေလ်ာ့ပါးကုန္ၿပီ။  ကုန္ကုန္ေျပာရယင္ မေန႔ကျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိ သေဘာေတြဟာ ဒီကေန႔ ပါမလာေတာ့ဘူး၊  သူျဖစ္တဲ့ ေနရာမွာပဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၾကတယ္။  အမွန္ေတာ့ ဒါေတြဟာ
မၿမဲတဲ့ = အနိစၥ ေတြ၊
ဆင္းရဲတဲ့ = ဒုကၡေတြ၊
အစိုးမပိုင္တဲ့ = အနတၱေတြ" လို႔ ယထာဘူတ ဉာဏ္ပညာဆိုတဲ့ စိတ္၏ ကိန္းေပ်ာ္ရာ အာသယခ်ဳံပုတ္ ဓာတ္ခံရိွၾကတဲ့ လူငါးေယာက္ခန္႔က ယထာဘူတဉာဏ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ အေၾကာင္းကိုပဲ အခ်ိန္အားယင္ ေဆြးေႏြး၊ ေမးျမန္း၊ ေဟာၾကား၊ နာယူ၊ စဥ္းစားၾကတယ္။  အားသေလာက္အခ်ိန္မွာ ယထာဘူတဉာဏ္ပညာ အာသယ ခ်ဳံပုတ္ထဲမွာ သူတို႔ရဲ႕ "စိတ္" တည္းဟူေသာ သားသမင္ကေလးဟာ ကိန္းေပ်ာ္တယ္။  ေရွ႕ငါးေယာက္ရဲ႕ "စိတ္" တည္းဟူေသာ သားသမင္ကေလးက "အႏုေလာမိက ခႏၲိ" ေခၚတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အသိဉာဏ္ ခ်ဳံပုတ္မွာ ေမြ႕ေလ်ာ္ကိန္းေပ်ာ္တယ္။
.
ဒါေၾကာင့္ အႏုေလာမိကခႏၲိဉာဏ္ႏွင့္ ယထာဘူတဉာဏ္တို႔ကို သတၱ၀ါတစ္ရာလွ်င္ တစ္က်ိပ္ေလာက္ေသာ သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္တည္းဟူေသာ သားသမင္ကေလးတို႔ ကိန္းေပ်ာ္ရာ ခ်ဳံပုတ္ အာသယဓာတ္လို႔ ဗုဒၶက သတၱ၀ါေတြကို ျမင္ေတာ္မူတယ္။
``ဒီလူေတြက အႏုေလာမိကခႏၲိဉာဏ္ အာသယဓာတ္ခံ ရိွတယ္၊ ဒီလူေတြက ယထာဘူတဉာဏ္ အာသယဓာတ္ခံ ရိွတယ္
´´ ဆိုတာကို အာသယာႏုသယဉာဏ္ရွင္ ဘုရားသခင္မွ သိျမင္ေတာ္မူႏိုင္တယ္။
.
က်န္တဲ့လူကိုးဆယ္ထဲမွာ ၄၅ (ေလးဆယ့္ငါး) ေယာက္ေလာက္က ``သႆတဒိ႒ိ
´´ ဆိုတဲ့ စိတ္၏ ကိန္းေပ်ာ္ရာ အာသယဓာတ္ခံ ရိွတယ္။
အျခား ေလးဆယ့္ငါးေယာက္ေလာက္က ``ဥေစၧဒဒိ႒ိ
´´ ဆိုတဲ့ စိတ္၏ ကိန္းေပ်ာ္ရာ အာသယာဓာတ္ခံ ရိွတယ္။
ဓမၼစၾကာဉာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ေျပာယင္ -
(က) သႆတဒိ႒ိ အာသယရိွၾကတဲ့ (၄၅)ေယာက္မွ်ေသာ သတၱ၀ါတို႔က ``ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ
´´ အစြန္းဘက္ နီးကပ္သြားတယ္။
(ခ) ဥေစၧဒဒိ႒ိ အာသယရိွၾကတဲ့ (၄၅)ေယာက္မွ်ေသာ သတၱ၀ါတို႔က ``အတၱကိလမထာႏုေယာဂ
´´ အစြန္းဘက္ နီးကပ္သြားတယ္။
.
ႏိုင္ငံေရးသေဘာစဥ္းစားလွ်င္...
=================
.
(က) သႆတဒိ႒ိ အာသယရိွၾကတဲ့ (၄၅)ေယာက္မွ်ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ အစြန္းဘက္သို႔ နီးကပ္သြားၿပီး ``လက္ယာ
´´ႏိုင္ငံေရးကို အႂကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္၊ ေျပာဆို၊ ေဆြးေႏြး၊ စဥ္းစား၊ ႏွစ္သက္တယ္။
.
(ခ) ဥေစၧဒဒိ႒ိ အာသယရိွၾကတဲ့ (၄၅)ေယာက္မွ်ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ အစြန္းဘက္သို႔ နီးကပ္သြားၿပီး လက္၀ဲႏုိင္ငံေရးကို အႂကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္၊ ေျပာဆို၊ ေဆြးေႏြး၊ စဥ္းစား၊ ႏွစ္သက္တယ္။
.
အိမ္း... ဒီေနရာမွာ ပုဂၢလာဓိ႒ာန္နဲ႔ မၾကည့္နဲ႔၊ ယေန႔လူ႔ေလာကမွာ ``လက္ယာႏိုင္ငံေရး အယူသည္းသူ၊ လက္၀ဲႏိုင္ငံေရး အယူသည္းသူ
´´ လို႔ ပုဂၢလာဓိ႒ာန္နဲ႔ ၾကည့္ယင္ -
``သူ႔ေတာ့ မုန္းလိုက္တာ၊ ဘယ္သူေတာ့ ဘာျပဳလိုက္တာ
´´ စသည္ျဖင့္ အကုသိုလ္ျဖစ္တတ္သည္။
``အဲဒီ လက္ယာ လက္၀ဲ ဆိုတာ အမွန္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အာသယဓာတ္က စီမံေပးတဲ့အတိုင္း၊ ခိုင္းတဲ့အတိုင္း စိတ္က သေဘာက်ၿပီးေတာ့ လက္၀ဲ လက္ယာဘက္ကို လိုက္ေနၾကတာပဲ
´´ လို႔ အာသယဓာတ္ကို ဓမၼာဓိ႒ာန္က်က် ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ။ ထိုသို႔ အာသယဓာတ္ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္လွ်င္ ဓမၼသံေ၀ဂ ရတယ္။ အကုသိုလ္ အျဖစ္နည္းတယ္။
..
ဒိ႒ိႏွစ္ပါး၏ အထူး
************
ကိုင္း.. ေကာင္းၿပီ၊ သႆတဒိ႒ိ အယူရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိ အယူရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ အဲဒီ သႆတ၊ ဥေစၧဒ အယူတို႔ ဘယ္လို ထူးျခားသလဲ ဆိုေတာ့ အ႒ကထာမွာ -
"ဧတၳ စ သႆတဒႆနံ အပၸသာ၀ဇၨံ ဒႏၶ၀ိရာဂံ ဥေစၧဒဒႆနံ မဟာသာ၀ဇၨံ ခိပၸ၀ိရာဂံ။"
ဧတၳ= ဤသႆတ၀ါဒ ဥေစၧဒ၀ါဒ ႏွစ္ပါးတို႔တြင္။
လက္ယာဘက္သမားျဖစ္ေသာ -
သႆတဒႆနံ= သႆတ အယူ၀ါဒသည္။
အပၸသာ၀ဇၨံ= နည္းေသာအျပစ္ရိွ၏။ (အျပစ္နည္းတယ္)
ဒႏၶ၀ိရာဂံ= တရားေဟာၿပီး ေႁခြခၽြတ္ယင္ ျဖည္းျဖည္းမွ အဲဒီအယူ၀ါဒမွ ကင္းႏိုင္မည္၊ ကၽြတ္ႏိုင္မည္။
.
(သႆတဒိ႒ိ အာသယဓာတ္ခံရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အကုသိုလ္အျပစ္ေတာ့ သူက နည္းတယ္၊  သို႔ေသာ္ သူရဲ႕ မိစၧာအယူကို စြန္႔ပစ္ဖို႔က်ေတာ့ ေႏွးေကြးတယ္။)
လက္၀ဲဘက္သမားက်ေတာ့ -
ဥေစၧဒဒႆနံ= ဥေစၧဒ အယူ၀ါဒသည္။
မဟာသာ၀ဇၨံ= ႀကီးေသာအျပစ္ရိွ၏။ (အျပစ္ႀကီးတယ္)
ခိပၸ၀ိရာဂံ= သေဘာက်လို႔ရိွယင္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ကင္းကြာျခင္း သေဘာရိွ၏။
(ဥေစၧဒအယူဟာ အျပစ္ေတာ့ အင္မတန္ႀကီးတယ္။  သို႔ေသာ္ မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းကို ျမန္ျမန္ ေျပာင္းလြယ္တယ္။)
.
ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္လဲ။
သႆတ၀ါဒ ရိွတဲ့လူက ပစၥဳပၸန္ဘ၀ ရိွတယ္၊ လက္ခံတယ္။
 ဒီဘ၀မွ ေသယင္ တမလြန္ဘ၀ရိွတယ္၊ လက္ခံတယ္။
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ကံ ရိွတယ္၊ လက္ခံတယ္။
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ကံ တို႔ရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိး၊ မေကာင္းက်ဳိး ရိွတယ္၊ လက္ခံတယ္။
.
သႆတ၀ါဒသမားဟာ-
 ကုသိုလ္ကိုျပဳ၊ ဘာျပဳလို႔လဲ။  ကုသိုလ္ျပဳမွ၊ ေကာင္းမႈျပဳမွ ေကာင္းက်ဳိးရမယ္။  ဒါ ေကာင္းက်ဳိးကို လိုခ်င္တာ။  သႆတဒိ႒ိကိုက ေလာဘဘက္ ယိုင္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းကို အလိုရိွေတာ့ ကုသိုလ္ဆိုတာ ေကာင္းေသာအမႈ၊ ေကာင္းမႈ ျပဳယင္ ေကာင္းက်ဳိးကို ရမယ္။  ေကာင္းက်ဳိးကို သူက လိုခ်င္ေတာ့ အကုသိုလ္ျပဳရမွာ ေၾကာက္တယ္။  ဒါေၾကာင့္ သူ႔ သႆတဒိ႒ိမွာ အျပစ္နည္းတယ္။  သို႔ေသာ္ သူက သံသရာ၀ဋ္ကို သာယာေနေတာ့ ဘုရား ပေစၥက ဗုဒၶါ အရိယာ သာ၀ကတို႔ တရားေဟာေသာ္လည္း သူ႔ရဲ႕ သႆတအယူကို ျမန္ျမန္ မစြန္႔ႏိုင္ဘူး။  ကင္းဖို႔ရန္ ေႏွးေကြးတယ္။
.
ဥေစၧဒသမားက်ေတာ့-
ပစၥဳပၸန္ေလာက၊ တမလြန္ေလာက ရိွတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ သူသိတယ္။  သူလည္း ဒီပစၥဳပၸန္ေလာကထဲမွာ သူေနတယ္။  တမလြန္ဆိုတာ လူ႔ဘ၀မွတပါး အျခားဘ၀၊ တိရစၧာန္ေတြရဲ႕ ဘ၀ကို မ်က္စိနဲ႔ အျမင္ပဲ။  ဥေစၧဒဒိ႒ိသမားေတြ အေနနဲ႔ တမလြန္ေလာက ရိွတယ္ ဆိုတာကို တိရစၧာန္ေတြနဲ႔ တစ္ဘံုထဲမွာ ေနၾကရလို႔ သူတို႔သိတယ္။  ဒါေပမယ့္ ပစၥဳပၸန္ေလာက၊ တမလြန္ေလာက ရိွတယ္ ဆိုတာကို သူ လက္မခံခ်င္ဘူး။  အျမင္ျဖစ္လ်က္ သိလ်က္နဲ႔ လက္မခံတာ။  အဲ.. ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံ = ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳေနတာကို သူအျမင္ပဲ။  ဒါေပမယ့္လို႔ ေကာင္းမႈကံ မေကာင္းမႈကံရယ္လို႔ ခြဲျခားတာကို သူ လက္မခံႏိုင္ဘူး။  လက္မခံႏိုင္ေတာ့ သူဟာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ေတြကို လြယ္လြယ္နဲ႔ လုပ္ခ်င္သြားတယ္။  ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို လြယ္လြယ္နဲ႔ မလုပ္ခ်င္ဘူး။  ဒီေတာ့ ဥေစၧဒ၀ါဒသမားဟာ ကုသိုလ္မႈကို မျပဳျဖစ္ဘဲ အကုသိုလ္မႈကို လြယ္လြယ္နဲ႔ ျပဳျဖစ္တယ္။  ဉာဏ္ပညာ ျဖန္႔ၿပီး ၾကည့္ပါေလ။
.
ယေန႔ ကမၻာႀကီးမွာ သႆတနဲ႔ ဥေစၧဒ ၿပိဳင္ၿပီး သႆတက လက္ယာ၊ ဥေစၧဒက လက္၀ဲ အၿပိဳင္ႀကဲ အၿပိဳင္ စခန္းသြားေနၾကတယ္။  အဲဒီေတာ့ အ႒ကထာ ဆရာေတာ္က ေျပာျပတယ္။  ဥေစၧဒသမားဟာ သံသရာ ၀ဋ္မွာ မသာယာေတာ့ ကုသိုလ္မႈကို မျပဳျဖစ္ဘဲ အကုသိုလ္မႈကို လြယ္လြယ္နဲ႔ သူျပဳတယ္။  ဒါေၾကာင့္ သူ႕ရဲ႕ အယူသည္ အျပစ္ႀကီးတယ္။  သို႔ေသာ္ သံသရာ၀ဋ္မွာ တြယ္တာတဲ့ ေလာဘ နည္းပါးေတာ့ သူ႔ကို မဇၩိမပဋိပဒါတရားေဟာယင္ ျမန္ျမန္ႀကီး သူ႔ရဲ႕ ဥေစၧဒအယူကို စြန္႔လြယ္တယ္။  ဒီအခ်က္က ဥေစၧဒ၀ါဒသမားေတြ အေပၚမွာ အင္မတန္ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။
.
ေလာကဥပမာအားျဖင့္-
********************
၁) ငါးထပ္ ေျခာက္ထပ္ရိွတဲ့ တိုက္ႀကီးေပၚမွာ ေျမႀကီး ေျခမက်ေအာင္ လူ႔ဘ၀စည္းစိမ္ကို အခ်မ္းသာဆံုး ခံစားေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊
၂) ေအာက္ေျမႀကီးမွာ ေရာက္ၿပီး တဲကုပ္ကေလးထဲမွာ ဆင္းဆင္းရဲရဲ စား ၀တ္ ေနရတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊
၃) အလယ္အလတ္ ႏွစ္ထပ္အိမ္ကေလးနဲ႔ လူ႔ဘ၀ ခ်မ္းသာကို အလယ္အလတ္ မွ်တ႐ံု ခံစားေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ လို႔ လူသံုးေယာက္ ရိွၾကတယ္ ဆိုပါစို႔။
အဲဒီ လူသံုးေယာက္တြင္ ငါးထပ္ ေျခာက္ထပ္ တိုက္ႀကီးေပၚမွာ ေျမႀကီး ေျခမက်ေအာင္ လူ႔ဘ၀စည္းစိမ္ကို အခ်မ္းသာဆံုး ခံစားေနတဲ့လူကို အလယ္အလတ္ ႏွစ္ထပ္အိမ္ကေလးနဲ႔ လူ႔ဘ၀ခ်မ္းသာကို အလယ္အလတ္ မွ်တ႐ံု ခံစားေနတဲ့လူက -
"ကၽြန္ေတာ့္ သုခမ်ဳိးကို လာခံစားစမ္းပါ" လို႔ ဆိုယင္ တိုက္ႀကီးေပၚက လူက မလာေပဘူး။ 
ေအာက္ ေျမႀကီးမွာ ေရာက္ၿပီး တဲကုပ္ကေလးထဲမွာ ဆင္းဆင္းရဲရဲ စား၊ ၀တ္၊ ေနရတဲ့ လူကို မဇၩိမပဋိပဒါ အလယ္အလတ္ ခ်မ္းသာတဲ့လူက -
"သူ႔ရဲ႕ သုခကို ခံစားစမ္းပါ" ဆိုယင္ လြယ္လြယ္နဲ႔ ခံစားမယ္။
.
ထို႔အတူပဲ သႆတဒိ႒ိ အာသယရိွတဲ့ သတၱ၀ါကို "ဗုဒၶဘာသာ တည္းဟူေသာ မဇၩိမပဋိပဒါ = အလယ္အလတ္ မဂၢင္အက်င့္ဟာ ေကာင္းပါတယ္" လို႔ ဘယ္လိုေျပာေျပာ၊ တိုက္ႀကီးေပၚကလူကို  "ခင္ဗ်ား တိုက္ႀကီးနဲ႔ ေနရတာ ခ်မ္းသာသုခ ဆိုေပမယ့္ ခ်မ္းသာတာက တစ္ေရြး၊ ျပဳျပင္ရတဲ့ ဒုကၡက အမ်ားႀကီး၊ လူက ဆင္းရဲမွ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခ်မ္းသာသုခကို ရတာပါ" လို႔ ဘယ္လိုေျပာေပမယ့္ နားမ၀င္သလို သႆတ၀ါဒသမားကလည္းပဲ မဇၩိမပဋိပဒါ မဂၢင္လမ္းကို အလြယ္ႏွင့္ မလိုက္ပါဘူး၊ နားမ၀င္ဘူး။ 
ဥေစၧဒဒိ႒ိ အာသယရိွသူကေတာ့ အလြန္ဆင္းရဲတဲ့လူနဲ႕ တူတယ္။  အဲဒီလူကို "လာပါ၊ အလယ္အလတ္ ခ်မ္းသာသုခကို ခံစားစမ္းပါ" လို႔ ဆိုယင္ လြယ္လြယ္နဲ႔ ေခၚရတယ္။  ေအး.. . ဥပေမယ်ပိုင္းမွာလည္းပဲ ဥေစၧဒ၀ါဒ အာသယရိွတဲ့ ဒုကၡေရာက္ေနသူကို မဇၩိမပဋိပဒါ အလယ္အလတ္ သုခရိွသူက ေခၚလို႔လြယ္တယ္။  ဒါေၾကာင့္ ဥေစၧဒ၀ါဒ အာသယရိွၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အကြက္ကေလးရိွတယ္" လို႔ မွတ္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို ေအာက္ေမ့လိုက္ယင္ ေဒါသမျဖစ္တာ အမွန္ပဲ။  ဤ အာသယႏွင့္ စပ္၍ -
"သႆတုေစၧဒဒိ႒ိ စ၊
ခႏၲိ ေစ၀ါ ႏုေလာမိကာ။
ယထာဘူတၪၥ ယံ ဉာဏံ၊
ဧတံ အာသယသညိတံ။     ။" ဟူေသာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ဂါထာကိုလည္း မွတ္ယူရာ၏။
.
၀ါဒသံုးမ်ဳိး
********
မိစၧာ၀ါဒေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဒီသံုးခုထဲမွာ အကုန္လံုး ၀င္သြားတယ္။ 
၁) သႆတအယူရိွတဲ့ လက္ယာ၊
၂) ဥေစၧဒအယူရိွတဲ့ လက္၀ဲ၊
၃) ဧကစၥသႆတ အယူရိွတဲ့ ၾကားေန၀ါဒ (လက္၀ဲဘက္လည္း ပါလိုက္၊ လက္ယာဘက္လည္း ပါလိုက္)
အဲဒီလို ေလာကမွာ ၀ါဒသံုးမ်ဳိးထဲမွာ အားလံုး မိစၧာ၀ါဒေတြ အကုန္၀င္တယ္။
=========================
အာသယဓာတ္၊ ဒိ႒ိအထူးႏွစ္ပါးႏွင့္ ၀ါဒသံုးမ်ဳိးကို ေကာက္ႏုတ္ျပလိုရင္းျဖစ္၍ ဒီဃနခအား ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူသည့္ အခန္းအား ေအာက္ပါအတိုင္း အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဖာ္ျပလိုက္ရေပသည္။ (ပို႔စ္တင္သူ)
"ဆက္လက္၍ ဘဂ၀ါဘုရားရွင္သည္ မဟာဂ႐ုဏာေတာ္ျပဌာန္းကာ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ တူျဖစ္သူ ဒီဃနခပရိဗိုဇ္အား ဥေစၧဒအယူကို စြန္႔လႊတ္သည္အထိ ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါသည္။  ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ႐ုပ္ကမၼ႒ာန္းအျပင္ နာမ္ကမၼ႒ာန္းျဖစ္သည့္ ေ၀ဒနာကမၼ႒ာန္း (ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ တူျဖစ္သူ ဒီဃနခပရိဗိုဇ္တို႔၏ အာသယဓာတ္ႏွင့္ သင့္ေတာ္မည့္ ကမၼ႒ာန္းကို ဆင္ျခင္ၿပီး) ကို ေပးသည့္ေနာက္ ဒီဃနခပရိဗိုဇ္သည္ ေ၀ဒနာကမၼ႒ာန္းျဖင့္ပင္ အရဟတၱဖိုလ္ ေပါက္ေရာက္သြားေလေတာ့သည္။
ဘဂ၀ါဘုရားရွင္သည္ အဂၢိေ၀ႆန (ဒီဃနခ) အား တရားေဟာၾကားေနသည့္အခ်ိန္တြင္ အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေနာက္ေက်ာဘက္တြင္ ရပ္၍ ဘုရားရွင္အား ယပ္ခပ္ေပးေနယင္း တရားေတာ္ကို လိုက္လံနာယူလ်က္ရိွေနေလသည္။ ရွင္သာရိပုတၱရာသည္ တရားနာယင္း ၀ိပႆနာႏွလံုး က်င့္သံုးကာေနသည္။  ေ၀ဒနာ ပရိဂၢဟကမၼ႒ာန္းကို ဘုရားရွင္ေဟာသည့္အခါ ေ၀ဒနာ တစ္ခုစီ၊ တစ္ခုစီကို အႏုပဒ၀ိပႆနာနည္းျဖင့္ ၀ိပႆနာႏွလံုး က်င့္သံုးေတာ္မူကာ အာသေ၀ါကုန္ခမ္း ရဟႏၲာျဖစ္သြားေလေတာ့သည္။
=========================
(1.1.2016)
AKL






No comments:

Post a Comment