Thursday, January 7, 2016

အဘိဓမၼာ (၇)က်မ္း

အဘိဓမၼာ (၇)က်မ္း

အဘိဓမၼာ (၇)က်မ္း ဆိုသည္မွာ ေအာက္ပါတို႕ျဖစ္ပါသည္။

၁။ ဓမၼသဂၤဏီ (Classification of States)
၂။ ၀ိဘင္း(Book of Analysis)
၃။ ဓာတုကထာ (Book of Discourse on Elements)
၄။ ပုဂၢလပညတ္ (Book of Classification of Individuals)
၅။ ကထာ၀တၳဳ (Book on Points of Controversy)
၆။ ယမိုက္ (Book of Pairs)
၇။ ပ႒ာန္း(Book of Conditionl Relations)

အဘိဓမၼာ(၇)က်မ္း၏အဓိပၸါယ္အက်ဥ္းမွာ

၁။ ဓမၼသခၤဏီ က်မ္း၏အဓိပၸါယ္မွာ။ လူ၏အတြင္၌ရွိေသာ စိတ္၏အေျခအေနကို တခန္းျပသည္။ ရုပ္၏အေျခအေနကိုတခဏး္ ျပသည္၊ ၎စိတ္ႏွင့္ရုပ္ကိုတြဲ၍ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ တခန္းျပသည္၊ အက်ယ္အားျဖင့္တခန္းျပသည္။ မာဂဓဘာသာအားျဖင့္ က႑ေလးပါးဟူ၍ေခၚသည္။ စိတ္ကိုဆိုရာအခန္းကို။ စိတၱဳပၸါဒက႑ဟူ၍ေခၚသည္။ ရုပ္ကိုဆိုရာအခဏ္းကို။ ရူပက႑ဟူ၍ေခၚသည္။ ၎စိတ္ႏွင့္ရုပ္ကိုတြဲ၍ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျပေသာအခန္းကို။ နိေကၡပက႑ဟူ၍ေခၚသည္။ အက်ယ္ေ၀ဖန္ရန္ျပေသာ အခန္းကို။ အဌကထာက႑ဟူ၍ေခၚသည္။ ေနာက္ေရးသားေသာ အဌသာလိနီ။ အဌကထာက်မ္းတ႔ို သည္၊ ဓမၼသခၤဏီက်မ္း၏ အဓိပၸါယ္ကို အက်ယ္ခ႔်ဲ၍ ဖြင့္ျပေသာက်မ္းစုျဖစ္သည္။

၂။ ၀ိဘင္းက်မ္း၏အဓိပၸါယ္မွာ။ လူ၏ကိုယ္ခႏၶာကို၊ ဆယ့္တပိုင္းျဖင့္ ေ၀ဖန္၍။ ျပရာျပေၾကာင္းျဖစ္သည္။
သေမာဟ၀ိေနာဒဏီ အဌကထာက်မ္းသည္၊ ၎က်မ္း၏အဓိပၸါယ္ကို အက်ယ္ဖြင့္ျပေသာက်မ္းျဖစ္သည္။

၃။ ဓာတုအဌကထာဆိုေသာ က်မ္း၏အဓိပၸါယ္မွာ။ ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ ဟူ၍ဆိုအပ္ေသာ။ ဓါတ္ ေလးပါး တို႔၏သရုပ္ အျခင္းအရာ ကိျုပေၾကာင္း အရာျဖစ္သည္။

၄။ ပုဂၢလကညာတ္က်မ္းမွာ။ လူကို ဥပမာ ဥပေမယ် ႏွင့္။ ေျခာက္ပါးေသာပညာတ္ိုု႔ကို ျပေသာက်မ္းျဖစ္သည္။

၅။ ကထာ၀တၳဳက်မ္း၏ အဓိပၸါယ္မွာ။ လူပုဂၢိဳလ္ကိုခြဲေ၀ျပီးလွ်င္၊ ပရမတ္သေဘာ၊ ပညာတ္သေဘာကို တရားအရာႏွင့္တင္၍ ေျပာနည္းလုပ္နည္း သံုးပံုတို႔ကို အစဥ္ျပေသာ က်မ္းျဖစ္သည္။

၆။ ယမိုက္ဆိုေသာက်မ္း၏အဓိပၸါယ္မွာ၊ ပုဂၢိဳလ္သ႑ာန္ပရမတ္သေဘာ၏အေျခအေနကို။အစိတ္အပိုင္းျဖင့္ဆယ္နည္းခြဲေ၀ျပီးလွ်င္အစံုျပဳ၍ျပရာျပေၾကာင္းျဖစ္၏။ ၎က်မ္း၏သေဘာကိုေနာက္ဆရာတို႔က၊ အက်ယ္ဖြင့္၍။ မူလစေသာ ယမိုက္ဆယ္က်မ္းဟူ၍ ဖ႔ြဲ စည္းထားေလ၏။

၇။ ပ႒ာန္းက်မ္း၏ အဓိပၸါယ္မွာ ပရမတ္သေဘာ၊ ပညတ္သေဘာကိုစပ္ျပီးလွ်င္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္းႏွင့္တကြ။ ႏွစ္ဆယ့္ေလးပိုင္းျပဳ၍၊ တိကပဌာန္းစေသာ အားျဖင့္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးက်မ္းဟူ၍ ေနာက္ဆရာတ႔ိုုဖြဲ႔ထားေလသည္။

No comments:

Post a Comment